Saturday 25 June 2011

Панталон под панталона


Ето и поредният съботен направи-си-сам проект.
Преди време ви бях показала панталонки от сп.Patrones, които смятам да си направя.Реших да споделя с вас стъпките за изработването им, което е доста лесно.Все още ми е трудно да свикна с идеята да се ходи по тях (все едно си по кюлоти :-) ), но пък използването им като панталон под панталона е идея, която доста ми допадна.Ето ги и въпросните кюлоти:

Необходими материали:


- Плат: 0,35м при ширина на плата 1,50м и при 30см дължина на панталонките. При трикото, което аз използвах, ширината беше по-малка и ми трябваше двоен плат, т.е. 0,70м. Платът е обикновено памучно трико, това, което се използва за тениски. Смятам, че ако панталонките ще се обуват под други такива, би било хубаво да са от материя, от която тялото ще се чувства комфортно. Обмислях и вариант за изработваето им изцяло от дантела, но в крайна сметка се спрях на този. Цена на плата: 2-3 лв.
- Дантела за подгъва: Необходимата дължина е колкото обиколката на двата крачола при подгъва+2см за резерва. На мен ми трябваше 1,10м. Цената на дантелата е 1,50лв-3лв/метър.
- Ластик: В зависимост от обиколката на талията. За мен 0,60м бяха достатъчни. Цена на ластик - 0,40лв-0,60лв/метър.
- Ножици, креда, конец, сантиметър, кройка. (Една идея за това, на каква хартия бихте могли да си вадите кройките - купищата рекламни вестници на хипермаркети, с които затрупват пощенските кутии, са идеални.:-))

Време за изработване: Около час.

Стъпки за изработване:



1. Скрояване.


2. Изминаване на вътрешни и странични шевове. (Внимавайте да не съедините две предни, или две задни части, че при мен това е срещано явление.:-) )


3. Изминаване на седалищен шев.


4. Съединяване на дантелата.


5. Прикачване на дантелата: Прикачена е с прекъснат зиг-заг бод, който се използва при бельото. Това е необходимо само ако дантелата е еластична, за да не "пука" шевът. При обикновена дантела може да се използва и обикновен зиг-заг, или прав бод. Ако се използва трико не е нужно подгъвът да е зачистен на оверлог.


6. Слагане на ластик: Краят на панталона се подгъва двойно, изминава се шев, като се оставя малък отвор за промушване на ластика. И нашите кюлоти са готови. :-)


7. Така бих комбинирала долните панталонки в този момент. 

Успех с изработването! 

3 comments:

  1. Страхотно е!! А най-ми хареса,как си комбинирала нещата в последната снимка.Както Иво отбеляза -сандалите са много хубави и интересни:))

    ReplyDelete
  2. Честно казано само по белите панталонки би ми изглеждало леко странно да се излезе, но естествено много зависи от цялата визия. Но под дънките страшно много ми харесва - спомням си публикацията и се надявам скоро да ги видим и облечени. Бтв сандалите изглеждат много готино =)

    ReplyDelete
  3. И на мен ми харесва! Може да се използва за всякакъв вид панталонки и придава много приятен, романтичен акцент! Комбинацията е страшна, дано я видим скоро в действие :)

    ReplyDelete