Tuesday 6 September 2011

За платове


Има едни магазнини, които много харесвам и които посещавам винаги, когато се сетя. Понякога дори само за да разгледам.Магазините, в които продават платове на парчета. Първото място, на което си търся платове са именно тези магазини. Изборът е голям, много голям, вероятността да си намерите точно това, което търсите - също, а цената, на която можете да се сдобиете с платове е повече от добра.Възможно е да имат и малък дефект, но мисля, че не е трудно той да бъде избегнат при кроене. Ето и няколко снимки от вчерашната ми такава обиколка:


Ако се чудите кой точно плат си взех-този, който пасна идеално на златистите ми сандали - платът, който е най-отгоре на купчината на първата снимка. Много бледо жълто трико със сребристо покритие. Плат-съкровище, а цената 2,20лв/м го прави още по-голямо такова. Споменавам, че за тениска е необходимо по-малко от метър. :-)


7 comments:

  1. Ех, че хубави цветове! Много радвам. А тези магазини звучат като съкровищница. Не съм се натъквала на такива. Ти от София ли си? Можеш ли да споделиш къде има такива магазинчета?

    ReplyDelete
  2. Извинявай за глупавият въпрос,но какво точно значи да продават на парче?Аз искам да си направя една пола и за целта ми трябва доста малко парче плат имитация на змийска кожа, и се чудя дали трябва да купувам 1 метър :)

    ReplyDelete
  3. @Sianna, Петя (въпросът ти не е глупав, аз не съобразих, че не всеки като мен тича по такива магазини и е на ясно какви са те ;)), това са магазини, в които продаваните платове са предварително нарязани на парчета, а не както в обикновените магазини на топове.Това са парчета, останали от производството в шивашки фирми, или преоценени такива заради малък дефект.Обикновено когато се купува в тях се купува цялото парче, т.е. цената е за цяло парче(което понякога е минус ако ти трябва малко плат, а парчето е голямо).Лично аз не съм имала проблем като помоля да ми отрежат колкото метра, или сантиметра искам.Такива магазини мисля, че вече има в доста градове.Аз съм от Сливен и показаните снимки са от магазин тук.Такъв магазин съм виждала и в Пловдив, със сигурност ще има и в София и Бургас, само трябва да се потърси. :-)И определено в тези магазини съм намирала платове, които не успявам да открия на друго място.
    Петя, ако полата ще е права, платът, който ще ти е нужен е дължината на полата+3-5см за резерви за шев+ширината на колана заедно с 2см за резерви за шев.

    ReplyDelete
  4. Mmmmm, платовете от втората снимка са с много приятни цветове...наскоро откриха нечовешко шивашко ателие до нашия дом (София)- те изнамират някакви фантастични платове, мисля че са такива - на парче, но не знам от къде ги купуват. Чакаме блузата :)

    ReplyDelete
  5. И моят любим магазин за платове е такъв за парчета - в Пловдив, на Иван Вазов, срещу митническия клон на пощата. Минавам периодично и ако нещо ми грабне окото го купувам. Лошото е, че повече купувам отколкото реално използвам, но пък имам добра колекция "за всеки случай" :}

    ReplyDelete
  6. С тези магазинчета искрено ме изкушаваш да посетя Сливен, когато отново имам път към България. Пък и така ще имам възможност да се запозная с една талантлива млада дизайнерка. ;)

    ReplyDelete
  7. Иво, чувствай се поканен.За мен ще е огромна радост да се запознаем. :-)

    ReplyDelete